Artikels Plaatsen
Image default
Aanbiedingen

Het mysterie van de influencer

Veel millennials en jeugd van tegenwoordig brengen tijd door op het internet en komen hier in aanraking met verschillende influencers. Misschien zijn ze zelfs wel fan van eentje of volgen ze hem of haar als een heilige. Maar wat zijn deze influencers nou eigenlijk voor mysterieuze personen en wat kan je hiermee als bedrijf zijnde? Stel je bent een ondernemer van een nieuw en opkomend kledingmerk, dan kan je veel hebben aan influencer marketing. Het influencer marketing resultaat wat je hiermee kan behalen is veel groter dan dat van willekeurige advertenties.  Dit komt voornamelijk doordat influencers een grote groep mensen bereiken, zonder dat deze mensen dat in eerste instantie door hebben. Ze delen op een subtiele manier informatie met hun connecties, en adverteren daardoor voor uw bedrijf.

Waar vind je deze influencers?

Dat influencers niet meer weg te denken zijn uit de online wereld, is inmiddels bekend. Ze zijn op de meeste social media kanalen terug te vinden, zoals Instagram, Youtube en Facebook. Met een video op hun YouTube kanaal, kunnen ze de producten integreren in hun standaard thema’s en bezigheden, waardoor het niet opvalt dat dit ter promotie is. Maar als bedrijf zijnde, waar vind je deze influencers dan? Je kan natuurlijk altijd zelf contact op nemen met een influencer via de social media, maar kansen zijn dat je dan de verkeerde doelgroep bereikt, of dat je bericht verdwijnt in de eindeloze stroom aan berichten die ze dagelijks ontvangen. Daarom zijn er ook marketingbureaus die specifiek werken met influencers, en ze op deze manier koppelt aan bedrijven en merken die erbij passen. Het influencer marketing bureau resultaat van de effectiviteit, is zo groter en vaak meer succesvol dan die van de losse influencers. 

De onzichtbare advertenties van influencers

Influencers richten zich vaak op een specifieke passie of niche. Zo heb je bijvoorbeeld iemand die zich richt op gezond koken en alles hieromheen, of een persoon die als influencer haar liefde voor kleding en fashion deelt. Doordat deze influencers zich altijd op deze onderwerpen richten, zou het natuurlijk opvallen als er opeens een compleet ander product of dienst zich hierbij mengt. Bij een goede match tussen de influencer en de advertentie, zal de advertentie ongezien of ongestoord naar de doelgroep gecommuniceerd kunnen worden. Het influencer marketing ads resultaat is dan ook het grootste als het merk goed vertegenwoordigd wordt, zonder dat de doelgroep het idee heeft dat ze beïnvloed worden in hun keuzes. Zo zou een match met een food-influencer en een sportbedrijf niet de meest logische combinatie zijn, maar match je deze influencer nou met een bedrijf die een specifiek etenswaren product heeft, dan zal dit snel onopgemerkt gaan. Het sportbedrijf is dan misschien een betere match voor een jonger persoon of iemand die van zichzelf al sportief is opgesteld. De volgers van de influencers vertrouwen vaak de influencers zonder hier al te veel bij na te denken. Het resultaat daarvan is dat mensen eerder een marketingcampagne van deze persoon aan zullen nemen, dan die van een willekeurige advertentie of marketeer.